Dela nyhet
Sista infon för 25manna-resan!
2 okt, 14:32 0 kommentarer
Här kommer sista infon för 25manna-resan nästa vecka!
FREDAG:
Avfärd och nedresa:
Vi åker kl 13.00 från klubbstugan. Se till att komma i tid!
Middag på vägen blir på Tönnebro. Ta med mellanmål så att du i övrigt klarar av bussresan utan stopp. Vi bör komma fram till hotellet nån gång mellan 20 och 21.
Boende:
Vi bor på Scandic i Sollentuna. Rumsfördelningen finns här. Vid sena återbud kan rumsfördelningen komma att ändras.
LÖRDAG:
Frukost:
Frukost kl 06.30. Den här gången har vi behövt ange en tid vi kommer att äta frukost på hotellet, så försök hålla tiden någorlunda.
Avresa till tävlingen:
Den stora bussen avgår till tävlingen kl 07.30, i tid för att de som springer första sträckan ska hinna komma på plats och göra sig klara. Det tar ca 15 minuter till tävlingen. Från avsläppningsplatsen är det 1 km att gå. De som åker bussen och inte har bråttom till sin sträcka tar med tält och övrigt material som vi behöver för en heldag på tävlingen.
Om man vill åka senare till tävlingen kan man åka pendeltåg till Upplands Väsby, därifrån är det 2 km att gå till arenan.
Starten går kl 09.00.
Mat under dagen:
Det kommer att finnas lunch (soppa och mackor) och fika i OKN:s tält under tävlingsdagen. Alla hjälps åt under dagen för att få detta att fungera, men Emma Nyström och Anna-Klara Hernell har tagit på sig huvudansvaret. Vi skulle gärna vilja att några bakar och tar med fika till dagen! Långpannekaka, bullar, chokladbollar eller liknande. Säg gärna till Malin om du tar med fika så att vi vet hur mycket vi eventuellt behöver komplettera med.
Precis som förra året uppmanar vi alla att ta med egna matredskap för att minska på skräpet och spara på pengarna :) Ta alltså med en matkåsa/djuptallrik för att äta soppa och en kåsa/mugg för att dricka varm eller kall dryck. Vi kommer att ta med diskbaljor så att det finns möjlighet att diska av redskapen efter att man ätit. Det kommer alltså inte finnas engångsartiklar som räcker till alla!
Tävling och laguppställning:
Se till att läsa igenom PM ordentligt inför tävlingen: https://eventor.orientering.se/Events/Show/50301
Laguppställningen finns här. Vid sena återbud kan laguppställningen komma att ändras, dokumentet uppdateras löpande vid ev återbud.
Till varje lag har vi utsett några lagledare (står under laguppställningen). Lagledarens ansvar är att se till att alla i laget som behöver får en genomgång av växling osv, och att turas om att stå i växlingsfållan och ta hand om överdragskläder etc. Säg till Malin eller Mathias om du står uppskriven som lagledare men inte har möjlighet att vara det.
Omstarten går kl 16.00. Då får alla starta som ännu inte fått växla ut. Sträcka 24 och 25 är förkortad vid omstarten.
Tillbakaresa:
Bussen går preliminärt tillbaka kl 17.15 eller så snart som alla löpare är tillbaka. De sista löparna kan behöva göra ett snabbt ombyte och duscha tillbaka på hotellet.
Bussen kör direkt tillbaka till hotellet efter tävlingen. Vill man ta sig till andra ställen efter tävlingen kan man åka pendeltåg.
Middag:
49 personer har anmält att de vill äta sportmåltiden på hotellet. Vi har anmält den specialkost som uppgetts vid anmälan, så prata med personalen på plats för att se till att du får din specialkost.
Middagen kostar 169 kr från 13 år och uppåt, och 139 kr upp t.o.m. 12 år. Kostnaden faktureras i efterhand tillsammans med anmälningsavgiften.
SÖNDAG:
Frukost:
Kl 06.30
Avfärd:
Preliminär avfärd 8.00 från hotellet. Tiden kan justeras när vi fått starttiderna för medeldistansen.
Om du inte följer med till tävlingen på söndagen, se till att göra upp med busschauffören och Mathias kring var det är bäst att ansluta till bussen på hemresan.
Tävling:
Medeldistans som ni själva anmäler er här på Eventor: https://eventor.orientering.se/Events/Show/50302
Sista anmälan söndag 5 oktober. Välj startgrupp mellan om du planerar att åka med bussen tillbaka till Övik.
Lunch:
Eventuella rester från lördagens mat, annars får man köpa egen lunch på tävlingens marka.
Hemresa:
Så fort alla kommit i mål och hunnit duscha rullar bussen mot Övik. Preliminärt middagsstopp på Tönnebro.
ÅTERBUD:
Meddela eventuella återbud, skador eller sjukdomar till Malin (0737124987) eller Mathias (070-5832112) så snart som möjligt.
Kostnad:
Klubben subventionerar resan! Hela helgen inkl resa, boende och stafett kostar 800 kr för vuxna, 600 för juniorer/studenter, 500 för ungdomar eller 2000 kr för en hel familj. Avgiften faktureras i efterhand. För ungdomar 6-20 år som är medlemmar i Roberts scoutkår subventioneras hela avgiften och man betalar inget för helgen.
Om du deltar på delar av helgen ser kostnaderna ut såhär:
- Om du bara deltar på tävlingarna, men inte reser och bor med klubben: ingen avgift
- Om du deltar på tävlingarna och bor med klubben, men inte reser: halva kostnaden
- Om du deltar med tävlingarna och reser med klubben, men inte bor: halva kostnaden
- Om du reser från annan destination betalar du din resa själv.
Kommentarer