Dela nyhet
Allt du behöver veta inför 10 Mila
14 maj 2023 0 kommentarer

Program:
Lördag:
- Avresa nedre badhusparkeringen 07:45. Var på plats lite innan för att packa in i bussarna. Viktigt att alla kommer i tid!
- Ca 08:45 är vi i Umeå och hämtar upp alla umeåbor. Vi ses på OKQ8 på Carlslid (Mineralvägen 1).
- Ca 11:00 anländer vi till Skellefteå och inkvarterar oss på boendet.
- 12:00 lagmöte och genomgång av praktiska saker inför tävlingarna. Vi ses på arenan på våra förbokade sittplatser på läktaren som vi kommer ha under hela 10 Mila dygnet. Platserna finns på sektion H - Höger (rad 7-12) och ska vara märkta med klubbens namn.
- 13:30 Damkaveln startar
- 19:00 Omstart damkaveln
- 20:30 10 Milakaveln startar
Söndag:
- 08:30 Omstart 10 Milakaveln
- Ca 11:30 hemresa, efter att alla våra lag gått i mål
- Ca 15:00 tillbaka i Ö-vik
Boende:
Gemensamt boende för hela klubben under helgen kommer att ske på hårt underlag i en skola med gångavstånd till arenan, ca 1800m. Kom ihåg att ta med luftmadrass och sovsäck. Skolan vi bor på heter Baldergymnasiet och ligger centralt i Skellefteå.
Mat:
Under helgen kommer klubben att bjuda på lättare fika. Exempelvis mackor, frukt, dryck och fikabröd. Övrig mat får var och en köpa av det stora utbud som erbjuds på tävlingen.
Avgifter:
Klubben subventionerar största delen av kostnaden för 10 Milahelgen men nedanstående deltagaravgifter ska betalas in till klubbens swishnummer innan avresa. (1230670141)
Avgifter för hela helgen:
Vuxna 500kr
Juniorer/Studerande 400kr
Ungdomar 300kr
Familjer 1200kr
Avgifter vid alternativt upplägg (samma avgift oavsett ålder):
Vid egen resa: 300kr
Vid egen resa och boende: 200kr
Vi behöver hjälp!
Vi behöver fler personer som kan hjälpa till att fixa fikat som klubben ska bjuda på under helgen. Kan du hjälpa till att handla eller baka fika så vore vi evigt tacksamma! Vi saknar även en chaufför som kan köra minibuss. Om du kan hjälpa till med något av detta så hör av dig till Simon. Viktigt att vi alla hjälps åt för att få detta att fungera!
Lagen:
Vi kommer att ställa tre starka lag på startlinjen i både damkaveln och 10 Mila kaveln. Vi laguttagare har gjort så att förstalaget i respektive stafett är tänkt att vara så bra som möjligt. I de andra två lagen har vi i första hand försökt para ihop varje person med en lämplig sträcka och i andra hand parat ihop jämnåriga i samma lag. Det finns med andra ord ingen rangordning mellan lag 2 och 3. Laguttagningen har varit allt annat än lätt men vi har gjort vårat bästa. Vi är medvetna om att sena ändringar kommer att behövas så inget är skrivet i sten, betrakta detta mer som preliminära laguppställningar.
Lagledare
Varje lag har fått två lagledare som tar lite extra ansvar över att förklara hur allt går till och ser till att alla kommer i tid till växlingarna. Lagledarna fördelar även ut nummerlappar till alla i laget.
Återbud:
Egentligen inte tillåtet men om någon blir sjuk eller av annan tråkig anledning inte kan vara med så vill vi att ni hör av er så snabbt som möjligt så vi kan försöka hitta en ersättare.
Förberedelser inför helgen:
Mer information om tävlingarna finns på 10 Milas hemsida. Viktigt att alla tar del av den information som finns och läser PM inför tävlingarna. Där finns även gamla kartor och bilder från terrängen som kan vara bra att kolla på för att vara så bra förberedd som möjligt.
Övrigt:
- Viktigt att alla som ska springa natt kommer ihåg pannlampa + reservlampa. Även bra om några fler tar med pannlampa ifall vi behöver göra sena ändringar i lagen.
- Ta med egna säkerhetsnålar till nummerlappen
- Ta med egen sportidentpinne (klubben tar med extrapinnar för de som inte har en egen)
Vid frågor, tveka inte att kontakta någon av nedanstående.
/Simon, Per, Annika och Gustav
Kommentarer